|
Auti
May 6, 2024 15:27:43 GMT 1
Post by motorizer on May 6, 2024 15:27:43 GMT 1
nešto što nema veze sa gitarama i muzikom... dakle, auto mi je staro 21 godinu i bliži se brojci od 300.000 km. ono o čemu razmišljam u zadnje vrijeme je nešto u stilu "caddy-ja" (ne VW, nego općenito takve vrste "dostavnih" auta), sa 5 sjedala i produženom kabinom. takvo auto mi bi služilo kao svakodnevno normalno prijevozno sredstvo, zatim za prebacivanje građevnog materijalaza vikendicu, i za putovanja tako da imam gdje prespavati... u kampu ili negdje "na crno"... znači ko nekakav mini kamper.
našao sam nekoliko modela koji su mi zanimljivi, recimo zadnja verzija Peugeot Partnera (blizanci su mu Opel Combo, Fiat Doblo i Citroen), koji imaju produženu verziju sa povećanom nosivošću do 1 tone. kada se u njima spusti zadnji red sjedala, dobije se ravna površina podnice dužine 2.10 metara. rešetka koja dijeli teretni prostor od putnika se pri tome sasvim povuče prema naprijed, a ima i mala vratašca na dnu rešetke koja omogućavaju prijenos dugih predmeta do 3.5 metara kada se preklopi sjedalo suvozača. problem je što su takvi autići još uviek preskupi za moj budžet, jer se u toj verziji proizvode tek zandjih nekoliko godina. motori su na svima jedan te isti 1.5 dizel od 100 KS. ima i nafrljena verzija od 130 KS, ali me to ne zanima.
druga opcija su stariji modeli (2015-2019) Opel Combo ili Fiat Doblo sa motorima 1.6 dizel, također produžena verzija. međutim, kod njih spuštanje zadnjeg reda sjedala i povlačenje rešetke nije tako dobro riješeno, pa se dobije otprilike 1.80 metara prostora. ali zato su pristupačniji sa cijenom.
ima i Mercedes Citan u produženoj verziji, ali koliko sam shvatio to je Renaultov dizel motor, i on navodno (ne znam, tako sam pročitao) traje najmanje od navedenih.
ono što me zanima je ima li tko iskustva sa takvim autima? cijeli život vozim benzince, nikada nisam imao turbo dizelaša. zadnje auto, Mazda 2.0 benzin nije nikada imala nikakav kvar tokom 20 godina, promijenio sam samo jednom anlaser, jednom remenicu, jedan par armotizera, uz ulje, filtere i svjećice. ima automatski mjenjač za koji Mazda tvrdi da se tekućina mijenja samo u slučaju kvara, jer je to "lifetime" rješenje. i bogami jeste.
međutim, kako takvih "dostavnih" autića nema u benzinskoj varijanti, ne znam koliko oni mogu prijeći kilometara bez nekih velikih troškova i zajebancije oko kvarova i servisa?
|
|
|
Auti
May 7, 2024 14:34:30 GMT 1
Post by adslammer on May 7, 2024 14:34:30 GMT 1
Dok nisam počeo raditi vozio sam samo aute od staraca i bake redom Fiat Punto 1998., Opel Vectra 1997., Kia Shuma 1999., Toyota Yaris 2002. U tim godinama sam sigurno prošao oko 100.000 km. Onda sam prve dvije godine svog radnog vijeka vozio dotičnu kiu shumu koja mi je posuđena od staraca i prošao s njom preko 20 tkm. Zatim sam si kupio Kia Proceed 2008. te istu vozim zadnjih 5 godina i dosta sam zadovoljan s njom osim što dosta troši i nema 6. brzinu da na autoputu manje troši. Eto s njom sam prešao oko 55 tkm. Kada i ako će nekakva prinova doći onda ću svakako gledati nešto s 5-oro vrata, ne 4, već obavezno 5 jer sam se toliko toga navozio s proceedom samo zbog tih 3 vrata iliti hatchbacka. Najviše mi se sviđa Audi A5, ali bit će dobro ako budem imamo za polovni VW Arteon ili Peugeot 508. Ako ni za to sljedeći izbor mi je Škoda Superb pa Octavia, a najmanji auti na koje pristajem su Kia Proceed 2018. ili Hiundai i30 Fastback kojeg možda bi mogao dobiti od firme kao poslovni ako se stvari poklope kroz neko vrijeme. Eto to su ti neki moji izbori za budućnost, dakle 5 vrata i da imaju donekle taj sportski limuzina vibe.
|
|
|
Auti
May 24, 2024 5:01:28 GMT 1
via mobile
Post by strat04 on May 24, 2024 5:01:28 GMT 1
Baci oko na Mercedes Vito. Ne znam zašto bježiš od dizelaša (ja upravo suprotno), tehnološki su danas puno napredniji od benzinaca, puno veći okretni moment, tihi su, smiješna potrošnja... Ljudi se večinom danas na dizelašima boje DPF-a, plivajućeg zamajca, EGR-a i sličnog... Ja vozim preko dvadeset godina dizelaše i nisam imao nikakvih problema a prelazim barem 20tkm godišnje.
Također, razmisli i o karavanu. Ja imam trenutno Opel Astru J sedan 1.6cdti 100kW i u ovih pet godina doslovno ništa od problema a auto vuče kao sumanut, troši između 3.5 i 4.5L (otvorena cesta, gradsku vožnju skoro uopće nemam pa ni ne znam koliko troši u gradu ali ne vjerujem da prelazi 5 do 6L. Imaš karavansku verziju. Mana joj je nepreglednost zbog velikog A stupa a unazad su svejedno svi današnji auti nepregledni.
|
|
|
Auti
May 24, 2024 8:54:53 GMT 1
Post by adslammer on May 24, 2024 8:54:53 GMT 1
Dizelaši su za one koji rade velike kilometre i većinu tih van gradske gužve, ti si u toj kategoriji i zato nemaš problema s DPF-om i sličnim problema kod dizelaša. Osobno većinu vremena provedem vozeći u gradskoj gužvi, od toga recimo 6000 km gradske vožnje i isto toliko otvorene ceste godišnje. Svejedno makar trenutno imam benzinca gledam za sljedeći auto uzeti dizel baš iz razloga kojeg si naveo, dobar okretni moment, dobro vuku, a malo troše. Zbog navedenih razloga po gradu, gledat ću ih ipak svakom prilikom malo propuhati i voziti na višim okretajima.
|
|
|
Auti
May 24, 2024 10:41:24 GMT 1
Post by motorizer on May 24, 2024 10:41:24 GMT 1
Baci oko na Mercedes Vito. Ne znam zašto bježiš od dizelaša (ja upravo suprotno), tehnološki su danas puno napredniji od benzinaca, puno veći okretni moment, tihi su, smiješna potrošnja... Ljudi se večinom danas na dizelašima boje DPF-a, plivajućeg zamajca, EGR-a i sličnog... Ja vozim preko dvadeset godina dizelaše i nisam imao nikakvih problema a prelazim barem 20tkm godišnje. Također, razmisli i o karavanu. Ja imam trenutno Opel Astru J sedan 1.6cdti 100kW i u ovih pet godina doslovno ništa od problema a auto vuče kao sumanut, troši između 3.5 i 4.5L (otvorena cesta, gradsku vožnju skoro uopće nemam pa ni ne znam koliko troši u gradu ali ne vjerujem da prelazi 5 do 6L. Imaš karavansku verziju. Mana joj je nepreglednost zbog velikog A stupa a unazad su svejedno svi današnji auti nepregledni. upravo mi je Mazda 6 dizel karavan bila prije ovoga u fokusu, pa sam je isprobao. to je svemirski brod u odnosu na moju, jer ima skoro duplo veći zakretni moment, čupa ko luda... i troši 3 litre manje od moje stare benzinske 6-ice.. u karavanu te veličine bi se moglo i prespavati kada se spusti zadnji red sjedala. ali kada sam popričao malo sa majstorom iz Mazde sa kojim sam dobar, malo me je ohladio od toga. rekao je da su stvarno odlične za vožnju i sve, ali kada prijeđe 150.000 km da zaboravim na trošak od 100-150 eura godišnje za servis kao što plaćam sada, već da će biti tu ponekad i servisa od 1000 eura pa na dalje. ne znam sad jel to generalno stvar sa svim turbo dizelašima zapremine 2.0-2.2 ili samo sa Mazdinim dizelskim motorima. zbog Mercedesa Vite sam u stvari i došao na ideju da kupim dostavno vozilo umjesto normalnog auta. nekoliko puta sam ga posudio od firme, obavio par duljih vožnji i bio veoma zadovoljan. ali ipak mi je imao jedan nedostatak, a to je ako se uzme verzija sa 3 sjedala, tada se sjedalima ne može podešavati nagib zbog pregrade između tovarng prostora, a to mi je zbog mojih leđa bitna stavka. ako se uzme putnička verzija, tada osim što mi smetaju putnička sjedala, nemam ni pregradu koja mi je bitna da spriječi teret da mi doleti u glavu u slučaju sudara. možda postoji verzija sa 5 sjedala i pomičnom pregradom, ali je nisam vidio. sve u svemu, ne bi imao baš ništa protiv turbo dizelaša kada bi ga mogao kupiti novog, ali mi predstavlja problem što su auti koji me zanimaju preskupi da bi ih kupio nove. polovni ispod 100.000 km su već prihvatljive cijene, samo prepostavljam da je 100.000 km za dostavno auto mnogo više nego na normalnom autu jer se njih ne mazi pri korištenju.
|
|
|
Auti
May 24, 2024 14:40:29 GMT 1
via mobile
Post by strat04 on May 24, 2024 14:40:29 GMT 1
A vidi, polovni auto je uvijek "mačak u vreći". Ja odem u auto kuće i pogledam što imaju. Najčešće budu skuplji nego što se nađe na oglasima ali barem imaju neku garanciju. Sve ovo sa oglasa je kita... Sa ovom sada Astrom sam prešao već nekih 100tkm i nemam nikakvih problema, sa prijašnjom nekih 180tkm i također baš ništa iako je imala "ozloglašeni" 1.7 dti. Kod nas ljudi prave famu oko TD motora jer realno kod nas vlada balkanski mentalitet pa se auti samo vide u servisima kad nešto crkne. Moj svaki auti koji sam imao je redovno išao svaka tri mjeseca na dizalicu i detaljan pregled i nikada problema. Na autima je zapravo sve potrošni materijal pa kad mi netko kaže da je izmjena kočnica kvar najrađe bi ga stjerao u rodni kraj... Zna se za svaki auto kada se što mijenja i tu staje svaka priča. Oni koji to ne rade palamude po internetu i fantaziraju kako neki auti ne valjaju... Naravno, ima i danas kojekakvih šrotova od auta ali generalno je kvaliteta debelo iznad onoga što se nudilo prije dvadesetak o više godina. Uostalom, kad si zadnji puta čuo da je netko radio generalku na 50tkm ? To je prije samo cca 25-30 godina bilo sasvim normalno... Nema više toga...
|
|
|
Auti
May 30, 2024 11:24:39 GMT 1
Post by motorizer on May 30, 2024 11:24:39 GMT 1
ovo je taj autić koji me zanima... Peugeot Partner L2 1.5 dizel, 100 KS, 1 tona nosivosti, 2 europalete stanu u prtljažni prostor kad se spusti zadnji red sjedala.
|
|
|
Auti
May 30, 2024 18:46:50 GMT 1
via mobile
Post by strat04 on May 30, 2024 18:46:50 GMT 1
Zaobiđi ga... Imamo ga u firmi i samo neki problemi s njim. I ne, ne ganja ga nitko jer je službeni auto a također ne radi ni puno kilometara te se ne voza izvan asfalta. Uglavnom, više je na popravcima nego na cesti a ne vjerujem da ima više od 70tkm... Ukratko, užas...
Fiat Doblo također nije neka sreća što se tiče same vožnje ali JTD je dobar i ne pravi probleme (također ga imamo u firmi ali taj se već dobrano gazi). Problem mu je mjenjač koji pomalo zapinje ali kad se navikneš ide bez problema. Završna obrada je na razini Fiata, znači, katastrofa ali je auto jako upotrebljiv za prevoženje drangulija. Ako ti nije bitno imati 4 sjedala možda bi trebao razmisliti o kombiju. Opel Vivaro 1.9 cdti i Fiat Ducato JTD... Oba imamo i njih uopće ne štedimo... Gazimo ih po svemu i svačemu, vuku teške prikolice, vozi ih svatko i sve je ok s njima. Ja bi dao blagu prednost Opelu samo zbog toga što mi je udobniji u vožnji. Također, Opel je puuuno kvalitetniji po završnoj obradi. Kod Fiata, JTD vuče kao sumanut i motor je očito nepoderiv (ima već preko 350tkm) ali sve što se tiče plastike je u raspadu.
|
|
|
Auti
May 31, 2024 10:28:34 GMT 1
Post by motorizer on May 31, 2024 10:28:34 GMT 1
e to mi je vrijedna informacija... dakle, ta opcija otpada... znaš li jel taj Fiat Doblo koji imate 1.3 ili 1.6 motor? 5 sjedala su mi bitna. preživio bi i slabu plastiku na Fiatu ako je mašina izdržljiva, ali bi i ja dao prednost Opelu. prije ove nove generacije dostavnih auta sa slike poviše (Peugeot Partner/Citrone Berlingo/Fiat Doblo/Opel Combo), postojao je Fiat Doblo i Opel Combo 1.6 dizel u produženoj verziji. oni su mi također bili opcija, samo su imali nešto manje prostora za teret. kada se povuku zadnji red sjedala, tada se dobije 1.8 m dužine, za razliku od 2 m kao kod novije generacije. ovako izgleda ta verzija Opel/Fiat:
|
|
|
Auti
May 31, 2024 14:14:28 GMT 1
via mobile
Post by beerman on May 31, 2024 14:14:28 GMT 1
Motorizer - nisam htio komentirati to u vezi auta jer ne pratim te teme i nemam tu što posebno reći, ja inače vozim auto dok ne počnu otpadati dijelovi, ali jesi li vidio na tom autu koji ti se sviđa da su na druga vrata stavili kvaku na pogrešnu stranu, nema ni ratkape...možda ipak da ne uzimaš to
Šalim se, da ne misliš da to ozbiljno mislim. Moramo se malo zezat
|
|
|
Auti
May 31, 2024 14:58:14 GMT 1
Post by motorizer on May 31, 2024 14:58:14 GMT 1
dobre šale nikad dosta inače, razmišljam i o tome da na svojoj staroj Mazdi napravim malu generalku pa je vozim još 10 godina. prije par godina sam nabavio polovni mjenjač sa 70.000 km, zato jer mi je Mazda automatik, pa mjenjač traje otprilike 250-300.000 km. mala generalka bi došla oko 1.500 eura, a za te novce ne mogu ionako ništa kupiti čak i kad bi prodao sadašnje auto. jedino što me grebe je da bi htio imati masu prostora za prijevoz građevinskog materijala i da auto mogu koristiti kao mini-kamper za spavanje. za tu namjenu moje auto nije dobro rješenje... da je barem karavan, onda bi se nekako i snašao.
|
|
|
Auti
May 31, 2024 15:17:36 GMT 1
via mobile
Post by beerman on May 31, 2024 15:17:36 GMT 1
Ako ti već treba auto za sve te potrebe, možda da pročačkaš kakve su cijene za Opel Vivaro i nešto slićno. Ne znam, nemam nešto baš pametno predložiti jer ne znam ni koji je omjer cijena, a ni u kvalitetu se ne razumijem. Vozio sam Vivaro u firmi i sasvim je ugodan za vožnju, koliko znam nije bilo ni nekih kvarova
|
|
|
Auti
Jul 22, 2024 22:23:57 GMT 1
Post by motorizer on Jul 22, 2024 22:23:57 GMT 1
naletio na jednu Mazdu 6 karavan benzinac sa malo kilometara za skroz dobru cijenu u vrlo dobrom stanju. provjerio kilometražu na tehničkom i sve štima. kad se spuste zadnji sicevi, bez problema se može spavati ispružen cijelom dužinom jer sve bude u jednoj razini i ima oko 190 cm dužine... pa sam je uzeo kad je već tako. uz krovnu kutiju će poslužit i za duže kampiranje. onda bi se ove godine mogao zaletit par puta sa njom negdje u prirodu i zelenilo gdje nema turista.
|
|
|
Auti
Jul 23, 2024 8:11:52 GMT 1
Post by adslammer on Jul 23, 2024 8:11:52 GMT 1
Kupio je moj buraz svoj prvi auto pred par dana, Mazda 6 2.2 diesel 120kw/163ks, full oprema, ali baš kožna sjedala, volan, grijanje sjedala, sklapanje retrovizora, parkirni senzori itd. Za 2010. top oprema. Cijena 6650 €. On zadovoljan, prodavač zadovoljan. Navodno je 33.000 € koštala nova s tom opremom.
|
|
|
Auti
Jul 23, 2024 15:12:04 GMT 1
Post by motorizer on Jul 23, 2024 15:12:04 GMT 1
vozio sam se u takvoj, odlično je to auto... lijepo ide, vozno. moj karavan je ista ta generacija. a vozio sam i ovu najnoviju dizelasicu 2.2 od kolege sa posla, i to je krasno auto, ali sa njom je bilo belaja i troškova na motoru.
|
|