Post by motorizer on Apr 4, 2024 10:47:31 GMT 1
radi se o specifičnoj "hipsterskoj" ( ) gitarici, "sendvič" kontrukcije sa mekanim drvom u sredini između dva tvrda i deblja furnira. to je jedna od najlakših električnih gitara, teška je samo 2.5 kg, vrlo mekana za sviranje. u Yamahi su odlučili napraviti jedan moderniji koncept, koji je za moj ukus pre-"hipsterski", pa sam je odlučio prepraviti u „normalnu“ gitaru.
gitara u sebi ima bateriju, ali ne za pickupe koji su pasivni, nego za LED svjetlo koje ispod kapica potova zelenom ili plavom bojom označava koji se pickup trenutno koristi. naizgled na gitari nema pickup switcha, ali on je u stvari ono što izgleda kao tone pot. LED svjetlo i nema nekog prevelikog smisla, jer svjetla ne vidi onaj tko svira niti po položaju kapice može vidjeti na kojem je pickupu trenutno. takav rotacijski pickup selektor je lošije rješenje od normalnog switcha jer se ne može tokom sviranja dovoljno brzo prebacivati na drugi pickup. što se tiče nedostatka tone pota, po meni je to sasvim u redu kada se samo svira metal, ali za svestraniju gitaru je itekako potreban.
nakon nekog vremena mi je dosadilo koristiti taj rotacijski switch, pa sam odlučio sve izvaditi i prilagoditi svojim potrebama. to je zahtijevalo vađenje plastičnih ringova iz rupa za potove, zapunjavanje postojećih rupa i bušenje novih, ugradnju normalnog 3-way switcha i full size CTS tone i volume potova. pickupe nisam mijenjao, jer ovi postojeći humbuckeri u dimenziji P-90 daju OK zvuk.
kad je gitara došla kod mene, imala je nešto tragova na leđima od kopče remena i na dva mjesta sa prednje strane dvije ogrebotine koje sam odlučio sanirati. kako sam već imao nekoliko crnih gitara, poželio sam nešto vizualno drugačije.
prvo je uslijedilo brušenje..
drvo je stvarno čudno, srednji sloj skoro sasvim bijele boje, rupičast, mekan toliko da ga se lako udubi sa noktom, i na dijelovima gdje vlakna idu okomito je baršunast pod prstima. kroz sredinu gitare gdje se hvata vrat, most i remen, nalazi se jedan tvrdi blok drva da bi tijelo zadržalo dovoljnu čvrstoću.
vrat sam odnio svom tadašnjem meštru za upicani pragove sa laganim "fall-away"om kako bi sve bilo savršeno pod prstima. on je na to popizdio i rekao da ne dolazi u obzir jer se vrat treba raditi pod tenzijom žica. ipak, kako sam ja tada imao neke svoje fiks ideje, nagovorio sam ga da napravi ovako, na što je on rekao da može ali da mu ne kukam poslije kako nije dobro napravio posao.
vrat je i prije bio vrlo dobar, ali kad se već radi gitara, nek se napravi sve što se da. vrat dolazi bez oznaka na fretboardu, pa sam stavio sedefaste naljepnice Inlay stickers koje se dosta dobro drže, dugo traju i izgledaju "ko prave".
gitaru sam radio u nekoliko različitih verzija, od rebrastog javora, preko prirodne boje, do bajcanja u boju mahagonija, ali ni jedna mi se verzija nije svidjela. da ne dužim sa postom, preskočit ću te slike, a ukoliko koga bude zanimalo mogu ih okačiti naknadno.
na kraju je odluka pala na metalik zelenu u mat finišu. ne znam što mi je tada bilo da se odlučim za zelenu, ali neka...
ponovno brušenje, pa prvo dva sloja primera:
zatim nekoliko ruku metalik zelenog laka. lak sam kupio u trgovini gdje se miješaju boje, i izabrao jednu zanimljivu nijansu koja na različitom osvjetljenju daje sasvim drugačiji efekt. napravio sam poneku greškicu u finišu, ali od koga je dobro je ipak se radi o mom prvom pokušaju bojanja gitare.
nakon toga još tri ruke bezbojnog mat laka za zaštitu boje, i gotovo.
tokom procesa bojanja je bilo masu detalja za pripaziti, pa koga zanima neka pita, vrlo rado ću sve podijeliti.
sada kada je prošlo par godina od bojanja, razmišljam da je ponovo obojam ali ovaj put u svijetlo crvenu i da sa glodalicom prepravim rupe za pickupe tako da ubacim standardne humbuckere.
gitara u sebi ima bateriju, ali ne za pickupe koji su pasivni, nego za LED svjetlo koje ispod kapica potova zelenom ili plavom bojom označava koji se pickup trenutno koristi. naizgled na gitari nema pickup switcha, ali on je u stvari ono što izgleda kao tone pot. LED svjetlo i nema nekog prevelikog smisla, jer svjetla ne vidi onaj tko svira niti po položaju kapice može vidjeti na kojem je pickupu trenutno. takav rotacijski pickup selektor je lošije rješenje od normalnog switcha jer se ne može tokom sviranja dovoljno brzo prebacivati na drugi pickup. što se tiče nedostatka tone pota, po meni je to sasvim u redu kada se samo svira metal, ali za svestraniju gitaru je itekako potreban.
nakon nekog vremena mi je dosadilo koristiti taj rotacijski switch, pa sam odlučio sve izvaditi i prilagoditi svojim potrebama. to je zahtijevalo vađenje plastičnih ringova iz rupa za potove, zapunjavanje postojećih rupa i bušenje novih, ugradnju normalnog 3-way switcha i full size CTS tone i volume potova. pickupe nisam mijenjao, jer ovi postojeći humbuckeri u dimenziji P-90 daju OK zvuk.
kad je gitara došla kod mene, imala je nešto tragova na leđima od kopče remena i na dva mjesta sa prednje strane dvije ogrebotine koje sam odlučio sanirati. kako sam već imao nekoliko crnih gitara, poželio sam nešto vizualno drugačije.
prvo je uslijedilo brušenje..
drvo je stvarno čudno, srednji sloj skoro sasvim bijele boje, rupičast, mekan toliko da ga se lako udubi sa noktom, i na dijelovima gdje vlakna idu okomito je baršunast pod prstima. kroz sredinu gitare gdje se hvata vrat, most i remen, nalazi se jedan tvrdi blok drva da bi tijelo zadržalo dovoljnu čvrstoću.
vrat sam odnio svom tadašnjem meštru za upicani pragove sa laganim "fall-away"om kako bi sve bilo savršeno pod prstima. on je na to popizdio i rekao da ne dolazi u obzir jer se vrat treba raditi pod tenzijom žica. ipak, kako sam ja tada imao neke svoje fiks ideje, nagovorio sam ga da napravi ovako, na što je on rekao da može ali da mu ne kukam poslije kako nije dobro napravio posao.
vrat je i prije bio vrlo dobar, ali kad se već radi gitara, nek se napravi sve što se da. vrat dolazi bez oznaka na fretboardu, pa sam stavio sedefaste naljepnice Inlay stickers koje se dosta dobro drže, dugo traju i izgledaju "ko prave".
gitaru sam radio u nekoliko različitih verzija, od rebrastog javora, preko prirodne boje, do bajcanja u boju mahagonija, ali ni jedna mi se verzija nije svidjela. da ne dužim sa postom, preskočit ću te slike, a ukoliko koga bude zanimalo mogu ih okačiti naknadno.
na kraju je odluka pala na metalik zelenu u mat finišu. ne znam što mi je tada bilo da se odlučim za zelenu, ali neka...
ponovno brušenje, pa prvo dva sloja primera:
zatim nekoliko ruku metalik zelenog laka. lak sam kupio u trgovini gdje se miješaju boje, i izabrao jednu zanimljivu nijansu koja na različitom osvjetljenju daje sasvim drugačiji efekt. napravio sam poneku greškicu u finišu, ali od koga je dobro je ipak se radi o mom prvom pokušaju bojanja gitare.
nakon toga još tri ruke bezbojnog mat laka za zaštitu boje, i gotovo.
tokom procesa bojanja je bilo masu detalja za pripaziti, pa koga zanima neka pita, vrlo rado ću sve podijeliti.
sada kada je prošlo par godina od bojanja, razmišljam da je ponovo obojam ali ovaj put u svijetlo crvenu i da sa glodalicom prepravim rupe za pickupe tako da ubacim standardne humbuckere.